Wednesday, April 15, 2009

buat apa ari ni

Hai,

Hari ni tiada apa yg special, tghari ingat nak masak nasi putih dgn ikan bawal masak merah...tapi tetiba jer anak umi yg sulung tu nak makan nasi goreng, jadi kena lah ikut selera dia...kalau tidak kang dia tak nak makan pulak...kalau abah nyer pulak tak kesah .. apa2 pun boleh..asal bini dia yg masak sumer nyer dia makan..sumer nyer sedap ajer..kata nye lah...dalam ati tak tahu lah...

ok..pas makan tghari rehat2 sekejap..mayang zohor...ari ni sudah awal sikit mkn tghari...so boleh lah rehat awal sikit...rasa lambat sikit masa berjalan..tgk jam aik baru pkl 3 lebih...so boleh lah nak tido jap...ari ni abah nyer ada kat umah..tak der keje dan tak de kelas...jadi leh lebih masa ngan anak2 dan bini nyer...hihihi...

tetiba lak hubby aku bunyi nak beli flash camera...aku ni pulak pantang kalau org ajak gi shopping, orait ajer...mmg dah lama hubby nak beli flash tu..dari waktu ekonomi belum gawat lagi nak beli...tgk tangguh2 skang harga flash tu dah naik rm100 hinggit... tgk saper yg rugi...masa dapat tau harga tu dah naik lbh kurang sebulan yg lepas aku dan hubby tak jadi nak beli padahal duit dah dikeluarkan dr bank time tu...bila dgr jer harga dia dah naik terus aku dan hubby frust menonggeng..kuang3...

tapi kesah ni tak sudah kat situ jer...sebab benda yg diidamkan tak dapat, asyik bunyi jer lah pasal flash ni sepanjang hari dan dah naik bingit telinga aku dgr hubby asyik cakap pasal flash yg dia nak sgt tu...sebab hubby aku ni dia punyer hobi ambil gambar..mmg hari2 dok telek dia nyer kamera..kadang petang2 tu apa lagi ...pegi amik gambar sunset kat belakang umah aku...gambar anak2 jiran pun dia amik sekali..buat testing...hihihi...aku pun adalah subjek kegemaran nya jugak..adalah sekali sekala jadi model tak berbayar...hihihi...

jadi petang ni tadi aku n hubby and da gang (my kiddies) pergi lah tpt kegemaran kitorang tpt yg selalu kitorang survey pasal camera dan aksesori...selalu pergi tak beli pun..org kedai tu pun dah kenal kitorang...mesti diorang kata ishhh datang lagi(agak aja)...hahaha...kat da mines tempatnyer...so tanya lah berapa harga flash tu...dia kata harga rm799...pastu kitorang kata aik dulu we all datang harga 790, naik dah plak sikit..so dia pun kata takperlah amik lah 790...pastu kitorang pun setuju...maka berlaku lah proses akad ... maka beli lah flash idaman kalbu tu...sekali ngan dia nyer charger adalah dalam 1000++...pas ni harap berpuas hati dgn kualiti gambar yg diambil bila dah ada flash...hihih...pas ni tak tau apa lak nak beli...maybe lens kot..insyaallah


2 comments:

Farah said...

hehe kita pon suka amik gamba walaupon tak pandai kuang kuang kuang.....

Farah Ikin said...

hihihi...tu hubby yg minat sgt..dah beriban dah habis tu beli camera gear dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.