Sunday, January 22, 2012

Akikah dan Cukur Jambul ~~~ Khairina Irdina ~~~

Salam.....walau pun dah lama majlis ni berlalu tapi nak cerita jugak...masa lepas majlis ni aku memang tak sempat bebenor nak update blog...jadi ada mood and time boleh lah kan nak cerita dalam blog kesayangan aku ni....

Gambar Khairina yang latest...ops lupa nak announce ni anak sedara aku yg baru lahir bln Nov last year...Nama nyer KHAIRINA IRDINA...aku grab from FB adek aku...comel sgt ... dah besar pun dia yer....dok kat Kedah skang ni dengan nenek nyer (adek aku dok Jitra)
Kenangan semasa hari pertama Khairina lahir di Hosp Sg Buloh...sama tempat aku lahir kan Kakak Marwah.

Masa ni waktu majlis belah pagi...belah pagi kitorang buat sesi untuk tetamu dan kawan. Belah malam untuk orang masjid.
Bahan2 untuk cukur jambul..aku tak tau lah ni adat mana...tapi laki aku dok bising nak buat apa sumer benda ni...yang aku dok tengah..tak tau nak belah mana2 

Dua2 atok sedang bawa keliling tetamu utk cukur jambul

Atok dan Nenek dua2 belah

Ibu dan Ayah Khairina

Ni aku dan adek2 aku...aku yang sulung tapi aku yg plg rendah...paling rendah jer..tapi aku jugak plg g**uk..huhuhu

Yang ni sorang jer lah budak bujang dalam famili aku..yang lain2 sumer anak dan mak dara yer..hehehe

Orang dapur juga merangkap tukang abis kan lauk pauk kat dapur...tepi aku tu 3 org deret adalah pembantu rumah yang sooo loyal dgn mak aku...cuba tgk kakak Marwah...mesra jer selalu dengan orang kan...

Chef on that Day..Cik Ita sebelah umah hehehe

Yang ni keesokan ari nyer....dalam gambar Khairina di pegang oleh Cik Uji .. Cik Uji ni dia adalah penjaga aku masa kecik2....teringat masa zaman kecik2 aku yang nakal dulu...selalu kena marah dgn cik uji..dia lah cikgu aku dia lah yg ajar ngaji..dia yg ajar speaking sumer lah.. All in One

Sampai besar pun tak lost contact...still lagi berhubung...kira macam anak kitorang mcm cucu dia lah jugak. Tengok tu Khairina nampak macam best pulak yer kena cukur botak rambut.

Yippeee...kepala saya dah ringan skang...senyum lebar diaaa

Last but not least...gambar owner with her lovely husband
Gambar kids takder coz tak tau merayau ke mana..yg kecik pun sama mcm abg2 nyer..cari2 upanyer dok kat umah jiran..dah mak nyer sebok...masak lah kata kan hehehe
Tkper jiran sumer sporting..faham dah

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.