Saturday, December 21, 2013

Marwan & Mujahid berkhatan

Salam...

Harini dah masuk 10 hari anak2 bujang bersunat atau berkhatan...hari ni deme berdua dah boleh berlai, melompat dan memanjat tembok umah jiran sebelah dah..hehe

Kami memilih kaedah laser sebab ianya lebih murah banding clamp..kalau di area pasir mas ni laser rm120 banding clamp rm150..jadi utk 2 org kos nyer jadi berganda ye..x der diskaun pun

lepas balik dr klinik si abang nyer Marwan teriak "Sakit! Sakit!" ... aku ni jadi sayu mmg tak leh tgk anak menangis beradui...aku tanya abah nyer betul ke si doktor tu menyunat kan anak kita ni...camner boleh sakit..cukup ke ubat bius nye??..yg si adek Mujahid realx jer...
Jadi nak sedap kan hati agaknyer ubat bius abg hbs dulu sebab dia yg first ... terus bg makan ubat tahan sakit dan antibiotik lepas beberapa jam terus senyap dan tidur.

 Dalam kereta perjalanan balik ke rumah ni...marwan 10 thn dan mujahid 8 tahun...sunat kan bersama senang supaya ada teman sakit bersama

yang ni dah hari kedua or ketiga tak pasti...dah boleh bergelak2 bergurau sambil nonton tv hehehe..minum petang sambil di temani Medina sayang tu..

Bab makan aku pantang kan ayam dan ikan yg gatal..sayur pun ada gak pantang mcm kacang panjang, kobis tak boleh...telur kicap tak boleh...mcm marwan dia x makan ikan dgn daging jadi terpaksa lah hanya makan sayur sahaja...nasib baik memang dia jenis pemakan sayur..oklah...kata mak aku kena pantang macam orang lepas bersalin...jadi aku pun ikut lahh

Jaga mereka takder masalah..malam x der merengek sakit2...mandi aku mandi kan untuk 2 hari pertama dgn air suam...hari ketiga seterusnya mandi sendiri..

Bagi aku lepas ni untuk mikaiel aku lebih prefer 'clamp' sebab mmg x sakit..balik rumah terus boleh pakai seluar .. ni adalah pengalaman aku tengok sepupu mereka sunat guna kaedah clamp...sepupu mereka pun sunat sama2 cuma tempat berbeza dan sepupu2 awal sehari...

Itulah pengalaman anak2 untuk membesar..nanti dah besar leh citer pengalaman sunat hehe..confirm tergelak bersama2...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.