Monday, October 7, 2013

Masa...aku cemburu

Salam...
Terpaksa la mengupdate blog kesayangan ini (bkn tok laki dan anak2 je kesayangan, blog juga sbb byk kenangan huhu)...guna henpon cabok (cabok sebab data limit aku ciput je)...rupa henpon smart dah..hehe

Skang aku jadi berkira2 nak tulis blog sebab internet kat umah skang guna broadband celcom dan juga YES (percuma) yg memang teramat lembap mcm kura2...kura2 pun laju agaknyer..kuikui....

Byk sebenarnyer yang aku nak cerita macam citer perkembangan Medina, family day sebelah keluarga husband, citer pasal hari2 apa yang aku buat, pasal masak2...pasal pantang lagi..hmmmm..sumer nyer terbantut gara2 'berukband' hampeh ni...

Satu lagi kalau nak guna malam aku terpaksa berebut dgn cik asben hehe...padahal masa malam la aku rasa free nak 'mengbrowse' internet, ber'muka buku, berjalan di blog kawan2 dan update blog...kalau siang mmg masa aku hanya untuk anak2 dan kerja harian di rumah...

Sejak ada medina memang masa sgt mencemburui aku (hehe..ke aku yg xpandai urus masa)...medina plak jenis yg tak nak duduk bawah..dia nak dukung je..harap2 ni hanya sementara waktu shj..moga kalau dia besar sikit mcm dah pandai meniarap takder lah nak harap kan umi ni dukung je setiap masa...letih mak oiii..

Sekarang aku dah dapat membiasakan diri dgn jadual tido medina...kalau siang belah pagi mmg dia akan tido lepas mandi..jadi masa dia tido lah aku curi masa untuk masak dan kemas rumah..hehe...kadang masa ni aku curi buka internet dan browsing sajer2...tapi xkan lama lah..sebab yg mikaiel selalu berebut nak tgk utube upin ipin lah ultraman la ...hmmm..biasa sblm asar medina dah bgn...jadi main2 dgn dia kejap..pastu pkl 5 mandikan...ptg pegi umah mil amik abang marwan dgn mujahid.

Oh ye.. medina ni dia x suka tido bawah..dia mesti nak buai..tu yg jadi aku x dapat nak buat keje lain..dok buai medina sampai tido..tapi xlama  lah dia boleh tido tu..dlm 10 ke 15 minit dah lelap..dan kalau buai dia akan tido lama...terjaga untuk minum susu je...pastu aku akan tido kan balik...jadi leh sambung keje yg terbengkalai.

Ada satu perangai medina ni yg lain dr abg2 dan kakak dia ialah dia x suka menyusu sambil baring...kecuali masa tido malam bila nak susu...tu pun macam hisap nak x nak je...yg umi ni dah mamai2 ngantuk entah hisap ke tidak medina ni susu..hehe..kadang2 tu aku akan bgn susukan dia sambil duduk..tapi mata kepala memang tersengguk2 lah kuikui....

Byk aku nak citer tapi tunggu lah dulu...medina dah masuk 2 bulan pada 3hb 10 lepas..dah pegi check up dan cucuk..dan ada satu perkara yg sgt merisaukan aku lepas blk dr checkup tu..tu yg aku  nak cerita sgt tapi tulah nak tunggu line clear dan line laju dulu kihkih...hehe

Oklah..asben ni dah lena dibuai mimpi kat sebelah aku..tapi anak2 ku yg lagi 2 masih segar dok tgk tv tu..mikaiel dgn kakak marwah...dok tgk citer WWF...mikaiel kata.. "umi .. citer body lah umi"....hahaha..iyolah...faham lah..org tu x cukup kain lah nak .hehe...masa untuk padam tv tu...

Lastly nak tepek lah gambar medina buat tatapan kawan2 blog (tupun kalau ada yg baca ye)..

Wassalam

2 comments:

my5xurra said...

mcm dh besarrr..

Farah Ikin said...

Sbb dia panjang..tu yg nampak mcm besar hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.