Thursday, July 25, 2013

Perihal Kehamilan: 38 Minggu

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...masih di beri kesempatan bagi diriku untuk mengupdate tentang keadaan diri dan juga baby dalam kandungan ku ini...sudah lama rasanya kita tidkh bersua di laman blog ni kan hehehe...ada kah sesiapa yang rindu??? hahaha....sentimental pulak pagi pagi ni menaip entri blog. :)

Sekarang aku dah pun genap 38 minggu....dah lama rasa aku tak menulis berita terkini hiburan sensasi tentang perjalanan kehamilan kali ni. Apa nak citer eh? dah byk sangat terperam kan dah tak tau mana satu nak citer.....

Setakat ni semua berjalan lancar....HB ok...selalu dalam range 12++ ke 14++..HB memang xjadi masalah sejak anak pertama lagi...alhamdulillah darah pekat .... kencing manis pun kali ini adalah normal ... selepas minum air gula sebanyak 2x .. result kedua2 adalah normal.

Berat skg 68.5kg ... asal sblm puasa dah 70kg..tapi bila masuk puasa je .. terus drop 1.5kg ....

Selepas 36minggu check up jadi seminggu sekali ... hari Ahad lepas aku gi check up dan ngadu baby kurang gerak .. apalagi kena lah gi hospital untuk buat CTG ... after buat CTG dalam sejam mcm tu .. doktor nasihat kan untuk masuk wad sebab nak monitor lagi malam tu lepas berbuka ...

Doktor kata kalau baby tak aktif jugak kena pegi hosp kota bharu ... kat sana nanti dia akan check apa masalah...kalau ada masalah macam baby jantung lemah or terbelit uri  ke dia akan paksa beranank...aku dgn hubby dok tgk sama lain... hahaha..kalau boleh tak nak lah beranak lagi...tapi terpaksa ikut jelah..

Maka tido wad lah satu malam... Alhamdulillah esok nyer semua normal..baby sihat dah aktif balik yehaaaa!!! boleh kuar wad ..... esok nyer hubby pun nasihat kan untuk cuti puasa sebab takut baby tak aktif balik .... Setakat ni baru sehari lah aku cuti puasa ... aku masih larat lagi untuk berpuasa .... harap dapat puasa sampai masa melahirkan nanti.

entri sebelum kan aku tak letak pic pregnant..jadi meh nak letak lumsum gambar dari awal sampai lah skg preg hehehe

 @3mth

 @4mth

 @7mth

 @8mth



@9mth

Sekian.....Wassalam






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.