Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan

1 and 2 Ramadhan

Hari pertama puasa...semuanya ok. untuk sahur aku masak sup tulang, Even ada sikit hangus masa tengah rebus daging sebab
leka dok update blog tapi nasek baik
hunny aku tak perasan. Dia makan ok jer..no complain at all..hehehe..

Seperti tahun lepas aku dah pesan kat anak2 bujang yg 2 orang tu Marwan n Mujahid untuk berpuasa penuh thn ini.
So utk sahur takder masalah untuk bgn makan...cuma bila dah pukul 11 pagi tu Mujahid bagi tau yang dia dah makan telur dadar atas meja makan...

ishhh..marah dah abah nya. Pulak tu dia boleh kata kenapa Umi letak telur dadar atas meja..ok lepas ni umi tak letak apa2 dah kat atas meja...
semua makanan kat dapur pun umi akan sorok jugak.

Buka kitorang makan kat umah mama i...sekali harung sebab nak anta my 2 kanak2 riang tu..sedih nyer masa nak tinggal kan diorang tuhh...dah sepi blk umah aku.

Mama masak labu sayur pucuk masak lemak, sukun goreng , telus dadar.. pastu aku beli lah tomyam campur...makan ramai2 riuh kat dapur mak dah lah kecik..hehehe

dengan Mikaiel nyer sebok dok ke hulu hilir mencari makanan..kejap gi kat Atok kejap gi kat Nenek nyer..dia mmg manja ngan atok nenek dia...sampai kitorang nak tinggal kan dia pun dia tak nanges kalau atok dia dokong..kalau bg kat bibik mau melalak sampai satu baris rumah ti dengor....

Mikaiel dia mmg makan apa sajer..buah, kuih, ayam daging sumer lah..sampai tulang ayam pun dia makan..sukerrr...hehehe..comel tu lah budak tu.

Terawih semayang dekat masjid umah ma jer...sebab imam baca panjang kitorang buat 4 jer then smbg 4 lagi kat umah..hehhe..tambah anak2 nak sekolah esok..jauh lagi perjalanan nak balik ke rumah..hehehehe.seb baik esok keje malam.

Utk hr kedua ni...kitorang beramai ramai anak beranak pegi bazar ramadan di area rumah. Anak ku Marwan nak makan chicken chop. Beli lah untuk dia sebab dia puasa, boleh pilih nak apa ajer. Mujahid dia ngelat, dia makan MILO masa aku tgh tido. Aku bgn tido ptg tu tgk mulut dia ada kesan milo hehehehe ... gelak aku ngan abah dia.

Mknan lain aku just beli lauk biasa jer..sekali ngan sahur sebab mlm aku dah masuk keje..tak dapat sahur sesama.

Sblm stgh jam berbuka Marwan dah ready depan tv dengan chicken chop n air jagung favorite dia..hehehe...bagi tau kat dia inilah nikmat berpuasa sayang!...Harap dia dapat puasa penuh tahun ni...amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.