Sunday, May 30, 2010

botol susu yg Mikaiel suka

Alhamdulillah.. saya dah bf kan mikaiel nak masuk 4bln dan nak juga kongsi cerita dan pengalaman tentang botol susu training..
Pertama kali train Mikaiel minum susu pakai susu botol dia macam tak berapa nak sgt guna botol. mungkin sebab puting yg tak sesuai rasa nya...saya memang tak beli botol baru utk dia..ingat nak guna jer botol fitti yg orang bagi hadiah..ada dua botol..tapi puting dia tu nipis sgt dan kalau hisap mesti akan kecut .. ishk..dan lubang dia plak besar sgt..sampai tersedak2 nah Mikaiel tu ...

saya baca byk review ttg botol MAM..ia sesuai utk baby yg breastfeed.tgk dalam  online shop harga dia rm28 offer...pastu sebab hubby saya dia mcm tak suka pulak kalau saya beli online sbb dia kata beli kat kedai lagi murah...sebenarnya dia tak suka saya membazir, kadang2 beli benda yg dia tgk mcm tak berguna jer..

jadi semalam sy ke Manjaku..tapi botol MAM tu takder lah.. nampak yg TommeeTippee mcm ok jer bila baca dia nyer label kat kotak..bpa free, and review pasal botol ni pun bagus..harap tak nyesal beli nanti...ingat nak amik dua rm48..ish biarlah dulu kang silap2 Mikaiel tak nak hisap .. rugi pulak...

bayar2 rupanya ada less 20% dari harga rm30.90 jadi rm24...lagi jimat duit saya...sampai umah saya bagi minum kat Miakiel...dan nampak reaction dia sgt bagus...flow dia pun tak laju sgt..dan tak meleleh keluar..so far puas hati sesgt...

test bagi kat Marwah pun rupanya dia pun suka kat botol ni..sebab selalu dia kalau hisap susu selalu kejap2 mesti dia cabut botol balik..tap kali ni botol tu mmg melekat jer kat mulut dia..nampak ny d ia mmg selesa hisap botol tu..agak nyer nipple dia mmg sedap dihisap dan flow bagus...

tapi yg tak best nya dia punya spare part mcm puting mmg mahal...tak ingat lak harga berapa...ari tu puting dia dah bocor coz marwah gigit...hubby i pergi beli yg fiffy punyer..tapi nasib baik boleh masuk ngan lid dia tu...
skang ni mmg rasa susu ada sikit merudum..mungkin stress ngan keje...urghhh...saya kena buat sesuatu ni...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.